You are currently viewing בתיאבון? טעויות נפוצות בהאכלת דגים

בתיאבון? טעויות נפוצות בהאכלת דגים

האוכל לדגים לא אמור לשעשע או לבדר אותם, וגם לא מפנקים דגים באמצעות ארוחה מוגדלת. לאוכל מטרה אחת: להזין אותם ולתרום לבריאותם. לפניכם, 5 טעויות שכיחות שמגדלי דגים רבים עושים. אתם, תדעו להימנע מהן:

“דגים אוכלים הכל. אני מפנק אותם מדי פעם”

שימו לב: אין להאכיל את הדגים במזון שאינו מיועד להם. באפשרותכם לבחור את סוג המזון המועדף עליכם – יבש, קפוא או חי, בתנאי שהאוכל מיוצר ומיועד לדגים. תופעת האכלת בעלי חיים בנשנושים וחטיפים שונים מוכרת וכואבת. דעו כי האכלת הדגים במזון שאינו מותאם להם, בהכרח תזיק להם.

“אני קונה את האוכל הזול ביותר. מה כבר יכול להיות?”

הכירו גם אתם את כלל הזהב: כמעט תמיד, הזול יתגלה כיקר – במוקדם או במאוחר. שימו לב כי ישנו הבדל עצום בין מחיר זול ובין מחיר הוגן. המחירים ההוגנים יוצעו על מזונות איכותיים, ואילו המחירים הזולים לרוב יוצמדו למזון שאינו איכותי – כזה שלא ממש תשמחו להאכיל בו את הדגים שאתם רוצים לגדל ולטפח. 

“אז הדגים לא יאכלו יומיים, מה כבר יקרה?”

דגים צריכים לאכול על בסיס יומי. לא אחת, ישנה נטייה להקל ראש בכל הקשור לגידול דגים ותדירות האכלתם. אין לדלג על האכלת הדגים, ומהצד השני – אסור להאביס אותם ולתת להם כמות גדולה יותר מזו המומלצת. במידה ואתם צפויים לצאת לחופשה או להיעדר מהבית מסיבות אחרות, רכשו מראש קוביות מזון המתפרקות בפירוק איטי (מה שמוכר לרבים בתור “מזון חופשה”). 

“דגים אוכלים עד שהם שבעים. אין לי כמות יומית מוגדרת”

טעות! הדגים, כמו בעלי חיים אחרים הנהנים מתיאבון בריא, לא מפסיקים לאכול גם אם הם שבעים. במילים פשוטות יותר? כל כמות מזון שתשימו להם באקווריום, כמעט תמיד תאכל. כמות המזון היומית צריכה להיות מדודה ומגודרת מראש – בהתאם לסוג הדגים ומספר הדגים שבאקווריום. 

“שלא יאכלו את כל האוכל. הוא שוקע באקווריום והכל בסדר”

האינדיקציה הטובה ביותר בעבורכם להבין כי אתם שמים באקווריום כמות אוכל גדולה, היא שאריות של מזון. כלומר, גם הדגים שנהנים מאד לאכול – לא מצליחים להתמודד עם הכמות ששמתם. במידה ואכן יישארו עודפים של מזון, הם יזהמו את המים באקווריום. לכן, במידה וכעבור דקה וחצי לערך מרגע האכלתם נותרו שאריות, דאגו להוציא אותן.