You are currently viewing בתיאבון: כמה זמן לוקח לדגים לאכול?

בתיאבון: כמה זמן לוקח לדגים לאכול?

פעם או פעמיים ביום, אתם מאכילים את הדגים באקווריום הביתי שלכם. אתם נרגשים להאכיל אותם, ואילו הם – נרגשים עוד יותר משעת הארוחה שלהם. נדמה לכם כי הדגים שלכם אוכלים לאט ולא מתלהבים מהאוכל? אתם מבחינים בהם “טורפים” את המזון וחוששים כי הם מגיעים לכל ארוחה כשהם גוועים? התהיות האלו מעידות על מידת האכפתיות, המחויבות והמסירות שלכם כלפי הדגים.

אז שניה לפני הארוחה הבאה, דעו גם אתם: תוך כמה זמן הדגים אמורים לסיים את הארוחה שלהם?

הגיע הזמן לאכול! מהו זמן ארוחה סביר לדגים?

הזמן הממוצע בו דגים צריכים לסיים את הארוחה שלהם הוא בין דקה לשלוש דקות לערך. הזמן משתנה כמובן בהתאם לכמות המזון (האם אתם מאכילים אותם בכמות היומית בפעם אחת/פעמיים). במסגרת זמן זו, הדגים אמורים לסיים את הארוחה ולהשאיר את האקווריום נקי ממזון – חי, יבש או קפוא. 

הדגים לא סיימו את האוכל? זו כנראה הסיבה:

  • אפשרות אחת היא שהפרזתם בכמות. למרות שדגים “אינם יודעים שובע”, יש להם קיבולת מוגבלת. במידה ואתם מזהים באקווריום שאריות שלא נאכלו, אמורה להידלק לכם נורה אדומה. מה עליכם לעשות? להפחית את כמות המזון בארוחה הבאה. מדובר על ניסוי וטעיה – הגדילו והקטינו את הכמות עד שתמצאו את זו המדויקות והנכונה לדג/דגים שלכם.
  • אפשרות נוספת היא שהדג חולה או חש לא בטוב. הדגים שמחים מאד לקבל את הארוחה שלהם (אתם בעצמכם יכולים להעיד על ההתלהבות הגדולה שלהם כשמגיעה שעת האוכל). כל עוד אתם מגדלים דג אחד, הרי שקל מאד להבחין האם הוא אוכל או לא. כשאתם מגדלים מספר דגים, סביר כי הם יאכלו גם את המנה של הדג שנמנע מהאוכל. לכן, המתינו מול האקווריום והבטיחו כי כל הדגים אוכלים. במידה וישנו דג שלא אוכל, שימו עליו עין בארוחה הבאה ונסו להבין אם היה זה אירוע חד פעמי. במידה וזהו אירוע מתמשך, פנו לווטרינר דגים.
  • חשוב מאד: במידה ונותרו שאריות באקווריום, יש להוציא אותן מיד (כעבור שלוש דקות מרגע האכלת הדגים). אחרת? מי האקווריום יזוהמו.