You are currently viewing מפנקים את הדגים שלכם באוכל? חשוב שתקראו את זה

מפנקים את הדגים שלכם באוכל? חשוב שתקראו את זה

אמנם אינכם יכולים להרים אותם על הידיים, ללטף אותם והם גם לא יגיבו לקריאותיכם. עם זאת, הידיעה כי המסירות שלכם אליהם היא זו המעניקה להם חיים, יוצרת חיבור מידי. אם גם אתם מגדלים דגים, גם אתם תוכלו להעיד על מערכת היחסים המרגשת שנוצרה לכם איתם.

לא נחדש לכם אם נאמר כי אחת הדרכים להביע אהבה, היא באמצעות פינוקים. כן נחדש לכם, כי לעיתים אותם “פינוקים” עלולים דווקא להזיק. בפעם הבאה שאתם רוצים להביע את אהבתכם לדגים שלכם, עשו זאת באמצעות דאגה, ולא באמצעות “פינוקים אכילים”.

דגים צריכים לאכול את הכמות היומית המומלצת להם – לא יותר ולא פחות. במידה וגם הדרך שלכם לצ’פר אותם היא באמצעות אוכל, דעו כי המחווה שלכם (שהכוונות שלה כמובן טהורות), עלולה להזיק להם בדרך בלתי הפיכה. 

כמה יעלה לכם מזון לדגים?

“האכלת יתר” לא מוגדרת ע”י אפיזודה אחת שבה נפל לכם בטעות אוכל לאקווריום. “האבסה” היא תהליך מתמשך המאופיין באי-הקפדה על כמות המזון המומלצת לדגים. ואיך זה קורה?

  • כאמור, ישנם אלו שהדרך שלהם לצ’פר/להביע אהבה כלפי הדגים היא באמצעות אוכל
  • עם זאת, לעתים האבסה הינה תוצר של האכלת הדגים “על הדרך” – זריקת כמות מזון רנדומלית אל תוך האקווריום
  • התוצאה בשני המקרים עלולה להיות זהה: בריאותם נפגעת באופן משמעותי! הרגלי האכלה שאינם מבוקרים ואחראיים, עלולים לגרום למותם.  

אתם רוצים לפנק, אבל בעצם מאביסים 

דווקא משום שהדגים בתוך האקווריום ואתם בסלון ביתכם, הדרך האידיאלית (לכאורה) לפנק אותם היא באמצעות אוכל. וכך, פעמים רבות אתם מכפילים להם את כמות המזון (אם לא משלשים אותה). הדגים לא צריכים מכם פינוקים ואקסטרות, אלא רק את מה שהם באמת זקוקים לו. חשוב שתדעו כי האבסתם מסוכנת כשם שהאבסת אדם מסוכנת – היא גורמת למחלות, ובמקרים רבים אף למוות.

הנוסחה שאתם צריכים לשנן ולזכור, פשוטה למדי: מה שתשימו לדגים באקווריום, זה מה שהם יאכלו. כלומר, כשאתם מפריזים בכמות המזון, הם בהכרח יאכלו אותו (הם הרי לא תוהים לעצמם אם הם “רעבים” או “לא רעבים”, אל אוכלים!). מסיבה זו, חשוב שתקפידו על כמות המזון המומלצת הנקבעת ע”פ מספר הדגים שבאקווריום וגודלם הפיסי.

ילדכם אחראי לגידול הדגים? למדו אותו איך להאכילם

במשפחות רבות, הילדים הם אלו האחראים על גידול הדגים. עבור הילדים, גידול הדגים הוא אטרקציה, ממש כך! אין בכך כל דבר רע, אך לעתים אותה “אטרקציה” יוצאת מכלל שליטה. הדרך של הילדים “לשחק” עם הדגים היא לשים להם אוכל באקווריום ולראות אותם “טורפים” אותו. התוצאה במקרה הטוב היא לכלוך מי האקווריום. במקרה הפחות טוב? הדגים ימותו כתוצאה מהאכלת יתר. לכן, חוב שתדגישו בפני ילדיכם את הדברים הבאים:

  • חשיבות האכלת הדג (“כמו שחשוב שאתה תאכל, כך גם הדג צריך לאכול”)
  • האכלת הדגים בזמנים קבועים. לדוגמא: לפני היציאה לבית הספר, עם החזרה מבית הספר ולפני ארוחת הערב המשפחתית
  • חשוב מאד: למדו אותם איך למדוד את כמות המזון / הכינו מראש כמויות מדודות בתוך שקיות

נפל לכם מזון לאקווריום? הוציאו אותו מיד

אתם מקפידים על כמות המזון המומלצת לדגים, אך בטעות שמתם להם כמות גדולה יותר? לא קרה כלום, כל עוד תפעלו במהירות:

  • נסו להוציא באמצעות הרשת את כל המזון שבאקווריום
  • המוטיבציה: למנוע האבסה של הדגים / שקיעת המזון באקווריום
  • מדדו מחדש את המזון והכניסו אותו לאקווריום