You are currently viewing תדירות האכלת הדגים: כל כמה זמן הם צריכים לאכול?

תדירות האכלת הדגים: כל כמה זמן הם צריכים לאכול?

רגע לפני שנדבר על כמות האוכל והתדירות המומלצת להאכלת דגים, בואו נדבר רגע על כמות האוכל המומלצת לכם. התזונה היא “הדלק” של הגוף שלכם, וברור לכם כי ישנו קשר ישיר בין איכות המזון ובין “תפקוד המכונה” – הגוף. ולכן, אתם מעניקים חשיבות גדולה לאיכות המזון שאתם אוכלים, למספר הקלוריות שאתם צורכים בכל יום (בהתאם למינכם, גילכם ומשקלכם) וגם לתדירות האכילה שלכם.

אולי תתפלאו, אך גם התזונה של הדגים משפיעה על הבריאות, החיוניות והנראות שלהם. ישנם המון סוגים של מזונות לדגים – ממזון יבש, דרך מזון קפוא ועד מזון חי. רגע לפני שגם אתם רוכשים אקווריום ומגדלים דגים, דעו גם אתם: כמה פעמים ביום הם צריכים לאכול?

רגע לפני שמאחלים לדגים “בתיאבון”, מספר דברים חשובים:

  • כמות המזון היומית חשובה יותר מתדירות ההאכלה
  • אל תתפשרו על איכות המזון – בחרו עבור הדגים שלכם מזון איכותי
  • צרו את השידוך האידיאלי שבין הדג ובין סוג המזון המתאים לו
  • נותרו שאריות מזון באקווריום? הוציאו אותן ודאגו להפחית את כמות המזון

“הדגים זללו את כל האוכל! להאכיל אותם עוד?”

התשובה היא שלא, ועכשיו נסביר. כמו עוד הרבה יצורים חיים, גם לדגים יש תיאבון בריא. הם לא יגידו “לא” לאוכל, אלא יאכלו כל כמות (כמעט) שתשימו להם באקווריום. גם אם נדמה לכם שהדג “טורף” את האוכל, דעו כי מדובר על מצב טבעי, ואין זה אומר שהדג גווע מרעב ושאתם לא מאכילים אותו מספיק. לרוב, הדגים יסיימו את מנת האוכל שלהם (בהתאם לכמות כמובן) בפרק זמן של בין חצי דקה לשלוש דקות.  

כמה ארוחות ביום אוכלים הדגים?

התשובה אינה חד משמעית. אם כבר גידלתם בעבר יצור חי, לדוגמא כלב, גם אתם יודעים כי ניתן לחלק את כמות המזון היומית המומלצת ל-3 ארוחות, אך גם ניתן לתת את כל הכמות בפעם אחת (בבוקר לדוגמא). גם כאן – אין מדע מדויק או המלצה חד משמעית. תוכלו לחלק את הכמות המומלצת לפעמיים, או להאכיל את הדג בפעם אחת. כן חשוב להתמיד בתדירות המועדפת עליכם ולהיצמד אליה. כלומר, בהחלט לא מומלץ להאכיל את הדגים חצי שבוע בארוחה אחת, ובחצי השני לפצל את כמות המזון ל-3 ארוחות.